Dag 9 – Min tro.

Vart ska jag börja? Hmm...Min tro... Jag hmm...Kan börja såhär. Mamma är katolik när jag var liten gick jag i kyrkan för att konfermera mig, men jag tyckte att det var sååå extremt tråkigt för det skulle göras i 2 steg. Asså först är det 1:a konfermationen och sen är det 2:a konfermationen där man får välje ett tredje mellan namn. Men efter att jag hade slutat 1:a konfermationen ville jag inte fortsätta längre och mina föräldrar respekterade mitt val, de tyckte oxå att det var lite jobbigt att åka till kyrkan. För alla där snackade skit om varandra, hade man inte de snyggaste vackraste kläderna där så dög man inte till då baktalades det dirket. Asså det var inte så att de som jobbade i kyrkan gjorde det utan det var mammorna till eleverna som gjorde det. Sen när min pappa dog så slutade jag helt att tro på gud, eller ja,inte helt helt utan jag ansåg inte att han fannsför annars hade han inte låtit en sån underbar person som min pappa dö.  I vissalägen kan det hända att jag ber till Gud men det är bara en gång han har räddat mig och jag fattar inte varför för det slutade i skiten ändå-.- Så nej jag tror inte på någon gud eller skit. Jag ber mer till min pappa,morfar,mormor och farmor än till gud! Religioner för min del är överskattat skit! Ta inte illa upp alla ni där uten som lever för er religion!  Men jag vill inte leva inlåst i en religion som bestämmer hur man ska leva?! Vi har bara ett liv och gör då va fan ni vill!!!! :D
puss<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0