Hur ska man agera?

Precis vid vägen av mitt jobb ligger en grundskola, närmast vägen finns deras fotbollsplan och en grus plätt. När jag åker förbi där ser jag ett gäng elever stå där typ 20-25 pers och olika grupper. Första tanken blir det är väl någon uppgift och självklart letar jag efter en lärare, och det är då jag ser det! just där fastnar blicken...tjejen! hon som står där med sitt långa mörka hår...hon som har den blåa jackan...hon som står där helt själv?! Det gick inte att undgå att missa henne! Av alla elever som stod där, va det ingen som vände sig om till henne.
Nu vet jag inte exakt vad detta handlade om? kanske ett missförstånd som jag såg elr är hon utstött/mobbad?
Hur ska man veta i en sån situation?:s
Men tänkarna sprang iväg till min skoltid...då jag själv var där! Men hade det inte varit för familjen och min Bff så vet jag inte vart jag hade varit idag!

Det är bara så sjukt att någon ska bli utsatt så! Bara för att man inte "passar in" som de andra vill ha det. Det är inte okej att någon ska bli behandlad som skit! Ingen är mindre värd! Ingen ska må skit! varken som barn elr vuxen ska detta ske! Det gör mig så arg och ledsen att behöva höra/läsa/se om mobbning/näthat! Fy fan för sånt beteende!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0